Inspection trip to podstawowe narzędzie organizatora.
Relacja z MICE Fam Trip Mauritius, 14 - 21.06.2023
Czerwcowy wyjazd studyjny zorganizowany przez Multisolution i linie lotnicze Emirates, zaprezentował potencjał wyspy Mauritius dla organizatorów Incentive Travel z całej Polski.
Podczas MICE Fam Trip Mauritius przedstawiciele 12 wiodących agencji incentive zwiedzali wyspę pod kątem możliwości organizacji wyjazdów motywacyjnych oraz realizacji wyjątkowych wydarzeń. Uczestnicy przeprowadzili dokładną inspekcje siedmiu hoteli Beachcomber, sprawdzali infrastrukturę sportowo-rekreacyjną obiektów, ich zaplecze konferencyjno-eventowe oraz gastronomiczne. W programie znalazły się również wyjątkowe atrakcje, angażujące aktywności oraz warsztaty kreatywne i integracyjne.
Podróż odbyła się w dniach 14 – 21 czerwca 2023 roku. Pierwszym punktem programu był komfortowy przelot liniami Emirates z Warszawy na Mauritius z 1 przesiadką w Dubaju. Po 15-godzinnej podróży, uczestnicy zostali powitani przez przewodniczkę oraz cały zespół działu Incentive lokalnego DMC, firmy Mautourco. Grupa została obdarowana powitalnym upominkiem, którym był zestaw plażowy. Nieprzypadkowo plażowy, ponieważ pierwsza atrakcja rozpoczynała się na wodzie już po kilku minutach od wylądowania i była to wycieczka szybkimi łodziami motorowymi wzdłuż wschodniego wybrzeża. Chyba nie ma lepszej ‚ice breaking activity’ na Mauritiusie jak ekscytująca podróż speedboat’em, orzeźwiająca kąpiel w oceanie, snorkeling, podziwianie pięknego wodospadu oraz prywatny lunch na maleńkiej wyspie. Do pierwszego hotelu Shandrani Beachcomber Resort & SPA, grupa dopłynęła łodzią prosto z wyprawy. Na hotelowej przystani rozdano karty do pokoi, w których czekały już rozlokowane bagaże uczestników. Dzień zakończył się uroczystą kolacją zorganizowaną w restauracji Sirius, jednej z sześciu restauracji hotelu Shandrani.
Drugi dzień na wyspie rozpoczął się bardzo pracowicie, bo od wizyty inspekcyjnej hotelu Shandrani Beachcomber. Na uwagę zasługuje już samo położenie hotelu; na prywatnym półwyspie, z przepiękną zatoką Blue Bay, która jest częścią Narodowego Parku Morskiego. Resort ma trzy plaże; dwie ciche, spokojne, schowane w zatoce oraz Wild Beach na wschodnim wybrzeżu wyspy.
W planie dnia znalazła się także wizyta na plantacji herbaty, Bois Cheri, gdzie oprócz zwiedzania muzeum, oglądania maszyn do obróbki, fermentacji liści i oczywiście samej degustacji, można wcielić się w rolę zbieracza i wyruszyć z koszykiem na plecach na pole herbaty.
Kolejnym punktem dnia był przejazd do 5* hotelu Trou Aux Biches Beachcomber Golf Resort & SPA, gdzie Emily, group co-ordinator sprawnie przeprowadziła inspekcję posiadłości, ugościła grupę przepysznym lunchem, po którym uczestnicy mieli wolne popołudnie na indywidualne kontrole jakości room serwis oraz sprawdzenie komfortu basenowych i plażowych leżaków. Wieczór rozpoczął się od degustacji win z kolekcji Beachcomber ‚Beachcomber Selection’ przy Coin de Mire a gospodarzami uroczystej kolacji w azjatyckiej restauracji Blue Ginger był Bruno Bosquet, Head of Sales Market Cluster oraz Stephan Lagesse, General Manger Trou Aux Biches Beachcomber.
Z uwagi na bliską odległość hotelu Trou Aux Biches do turystycznej miejscowości Grand Baie, nie sposób było oprzeć się pokusie sprawdzenia stopnia atrakcyjności lokalnych klubów muzycznych i tak wieczór na wyspie zakończył się tanecznie w Banana Club przy muzyce na żywo oraz setach lokalnego DJ’a.
Przez dwa kolejne dni tempo poznawania wyspy oraz kontroli obiektów hotelowych nie zwalniało, zgodnie z programem zrealizowano;
- wizytę w stolicy Mauritiusa, Port Louis, odpowiedniej do rozgrywania gier miejskich z grupami,
- inspekcję Chateau Labourdonnais, domu kolonialnego, idealnego na organizację konferencji, gal czy widowiskowych eventów. W Chateau, uczestnicy wzięli udział w warsztacie kreatywnym Share Because You Care, podczas którego z materiałów wtórnych, tworzyli artystyczne prace i tym samym włączyli się w duży, ekologiczny projekt, zainicjowany przez lokalną artystkę Natachę Boodhoo z The Womb Creations. Poddali się również zabawie Blind Testing, odgadując smaki i zapachy lokalnych wyrobów z zasłoniętymi oczami.
- inspekcję Mauricia Beachcomber Resort & SPA, hotelu położonego w Grand Baie, idealnego dla grup lubiących zabawę, rozrywkę, ceniących bliskość lokalnych klubów, barów, restauracji i sklepów.
- całodniowy rejs katamaranem na północy wyspy,
- inspekcję Canonnier Beachcomber Golf Resort & SPA, który absolutnie zauroczył uczestników klimatem, przepięknym ogrodem i wyśmienitą kuchnią,
- inspekcję Victoria Beachcomber Resort & SPA, która oprócz pięknej, szerokiej plaży, oferuje m.in. duże pokoje; 60m2 w podstawowej kategorii, 3 wyśmienite restauracje, klub muzyczny oraz nowe skrzydło Victoria 2 – adults only.
Poniedziałek, 19 czerwca, zdecydowanie nie był zwykłym poniedziałkiem w pracy. Tego dnia agenci incentive odwiedzili małą wioskę Bambous Village, w której znajduje się siedziba Fondation Espoir Développement Beachcomber (FED). Działalność fundacji ma na celu promowanie rozwoju społeczno-gospodarczego Mauritiusa, a także zachowanie jego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego. Założenie fundacji jest efektem dużego zaangażowania grupy Beachcomber na rzecz zrównoważonego rozwoju. Liczne projekty CSR pomagają społecznościom, oferując szkolenia i możliwość zatrudnienia młodzieży znajdującej się w trudnej sytuacji, promując małych przedsiębiorców, edukację i nie tylko. Aktualnie flagowym projektem fundacji jest program Beautiful Hands, który ma na celu promocję pracy lokalnych rzemieślników i tradycyjnego mauretańskiego rzemiosła poprzez jego sprzedaż w butikach i hotelach na wyspie.
Kolejnym mocnym punktem dnia była wizyta w Parku Vallee des Couleurs, gdzie mimo mniejszych i większych strachów, wszyscy sprawdzili poziom adrenaliny i ekscytacji podczas prawie 2-kilometrowego zjazdu na linach zawieszonych nad Doliną Kolorów.
Ostatni pracowity dzień na wyspie rozpoczął się bardzo wcześnie. Atrakcją poranka było spotkanie z delfinami i obserwacja ich w naturalnym środowisku. Ta magiczna przygoda zakończyła się miłym rejsem wzdłuż zachodniego wybrzeża Mauritiusa i dopłynięciem do przystani hotelu Dinarobin Beachcomber Golf Resort & Spa 5*. Dinarobin oraz sąsiadujący z nim hotel Paradis Beachcomber Golf Resort & Spa 5*, położone są na prywatnym półwyspie Le Morne i oprócz spektakularnej lokalizacji z górą Le Morne w tle, oferują grupom luksusowe zakwaterowanie, 8 restauracji z wyśmienitą kuchnią do wyboru oraz najwyższą jakość obsługi gości.
Inspekcja obu hoteli zakończyła się niespodzianką – lunchem w Presidental Villa hotelu Dinarobin, z fantastyczną oprawą muzyczną oraz wyszukanym menu. Do czasu transferu na lotnisko nasi goście mogli zrelaksować się w tej wyjątkowej willi. Podróż powrotna minęła szybko a o jej wyjątkowy komfort zadbały linie Emirates, oferując grupie upgrade do klasy biznes.
Z relacji uczestników oraz wyników przeprowadzonej ankiety wynika, że hotele Beachcomber wyróżniają się wspaniałym klimatem, rewelacyjną lokalizacją, wyśmienitą kuchnią i szeroką ofertą dla sektora incentive.
Uczestnicy docenili profesjonalną organizację Fam Tripu, wysoki poziom obsługi w hotelach oraz na pokładach samolotów Emirates. Wysoko została oceniona (5/5) również atrakcyjność programu wyjazdu i poziom obsługi lokalnego DMC.
MICE Fam Trip Mauritius w opinii ekspertów incentive:
„Cały wyjazd został przygotowany perfekcyjnie. Wszystkie zdobyte doświadczenia na pewno bardzo pomogą w sprzedaży.”
Izabela Szulikowska, Dyrektor działu grup i konferencji w BT Rapala
„Profesjonalne przygotowanie fam tripu, cudowna atmosfera, wszystkie hotele przedstawione ze szczegółami – pokoje, infrastruktura, kuchnia. Cieszę się, że miałam okazję zobaczyć wszystkie hotele i dzięki temu wiem, jaki hotel mogę zaproponować dla swoich klientów. Podobnie z atrakcjami na miejscu. Ten fam trip z pewnością pomoże mi w tym, żeby przekonać klienta do kierunku jakim jest Mauritius. Jestem zaskoczona również jak wysoki poziom reprezentują hotele Beachcomber. Z pewnością przy przygotowaniu oferty będę proponować tę sieć. Wielkie podziękowania jeszcze raz dla Multisolution.”
Emilia Ucińska, Project Manager w Weco Travel
„Organizacja i realizacja wyjazdu była na wysokim poziomie. Pozwoliło to nie tylko na zapoznanie się z ofertą sieci Beachcomber lecz również z szeroką gamą atrakcji na wyspie. Dzięki poznaniu tej różnorodności łatwiej jest dostosować się do potrzeb klienta.”
Agata Janiec, Specjalista ds. Incentive w 4 Business Team